Dinsdag 31 januari 2012 om 20u30: NOLIKO Maaseik - TRENTINO PlanetWin365 (ITA)

0-3 (18-25 22-25 18-25) cijfers wedstrijdscouting

MAASEIK – Vandaag was het een prachtavond in Maaseik met het bezoek van ’s werelds beste volleybalteam in de LOTTO Dôme. Een volledig gevulde zaal was voor de wedstrijd in volle spanning om te zien wat de thuisploeg kon presteren tegen deze wereldtop. Maar eender welke uitslag later deze avond op het scorebord zou staan, dit was de meest memorabele tegenstander die ooit in Maaseik op het veld stond en daarover kon en kan men alleen maar heel gelukkig van worden.

In set 1 kwam het enthousiast startende NOLIKO toch direct onder druk te staan 1-5 en 5-8. NOLIKO Maaseik vocht voor wat het waard was, maar het kon toch niet verhinderen dat de Italianen uitliepen tot 9-16. Over 12-20 moest de thuisploeg ondanks een puike prestatie de eerste set afgeven 18-25.

Yannick Van Harskamp opende de tweede set met een ace en een goede opslag waarop NOLIKO Maaseik kon scoren 2-0, maar Trentino liet niet begaan 2-4. Maaseik vocht zich terug naar 4-4 en Verhees strafte zowaar een slechte receptie af 5-4. Toch stonden de bezoekers met 6-8 op een nieuwe logische voorsprong. De mannen van Vital Heynen brachten erg verdienstelijk volleybal maar moesten toch ook in set 2 hun meerdere erkennen in dit wereldteam 9-16. Met een ace bracht Kevin Klinkenberg zijn team terug tot 15-19 wat de Italianen naar een time out deed grijpen. Even later stond een dolenthousiaste zaal op ontploffen toen Kevin er nog een ace bovenop gooide 16-19 en Simon van de Voorde naar 17-19 knalde. Valkiers nog met een halve ace naar 21-22 en Verhees naar 22-23, maar toch kon de thuisploeg niet over de bezoekers heen 22-25. Ondanks dit setverlies een prachtige remonte van NOLIKO Maaseik in deze tweede set.

Ook in set 3 bleef NOLIKO Maaseik goed volgen tot 3-4, maar moest dat weer de bezoekers laten gaan 4-8. Over 7-11 ging de set naar 9-16 en daarmee leek stilaan een einde te komen aan de Maaseikse droom op thuiswinst. Ondanks prachtig weerwerk en met degelijk volleybal van de thuisploeg bleek het klassenverschil toch te groot 12-20, 16-22 en 18-25.

Spelende voor NOLIKO Maaseik
Egleskalns, Van Harskamp, Maan, Verhees, Van de Voorde, Wounembaina, Derkoningen (lib)
Kwamen in: Klinkenberg, Valkiers, Rosiers, Van Decraen

Spelende voor de bezoekers