Dinsdag 13 november 2012 om 18u00 Arkas IZMIR (TUR) - NOLIKO Maaseik

1-3 (25-22 16-25 25-27 17-25) - scouting

NOLIKO Maaseik speelde vanavond in Turkije de derde wedstrijd in de “2013 CEV Volleyball Champions League” tegen Arkas Izmir. NOLIKO Maaseik nam de beste start over 6-8 en 8-12, Arkas dichtte de kloof en kwam terug tot 17-17. NOLIKO Maaseik nam opnieuw de leiding met 18-20 maar kon Arkas niet afhouden. Onder leiding van een sterke Agamez nam de Turkse ploeg over om uiteindelijk de eerste set te winnen met 25-22.

NOLIKO Maaseik was niet aangeslagen en domineerde het begin van de tweede set: 2-10 en dit vooral dankzij een sterk serverende Egleskalns. Nathan Wounembaina volgde dit voorbeeld, zorgde voor 4-13 en dwong coach Hoag in een time-out. Arkas bleef fouten maken, 2e technical time-out bij een 6-16 stand. NOLIKO Maaseik maakte nu de fouten en liet Arkas terug in de set komen: 16-20. Na een time-out van Brecht Van Kerckhove zorgde een opnieuw sterk serverende Egleskalns samen met de ingekomen Lorsheijd voor setwinst: 16-25.

De thuisploeg startte sterk in de derde set en nam een 8-2 voorsprong, NOLIKO Maaseik liet niet begaan en vocht terug tot 9-7 en uiteindelijk naar 16-16. Arkas bouwde opnieuw een voorsprong uit tot 24-20 maar NOLIKO Maaseik plooide niet! Met onder meer een sterk serverende Wounembaina, een tweede hands aanval van Caldwell en een aanval van Klinkenberg zorgde NOLIKO Maaseik voor een stunt: 25-27 setwinst!

Een gelijkopgaande start van beide teams in de vierde set, een 7-8 voorsprong voor NOLIKO Maaseik bij de eerste technische time-out. Arkas nam daarna een 12-9 voorsprong maar voor de zoveelste maal in deze wedstrijd vocht NOLIKO Maaseik terug en nam een 13-19 voorsprong, NOLIKO Maaseik rook de winst en maakte de wedstrijd af met 20-25 setwinst en 1-3 wedstrijdwinst!

Topscoorder was Nathan Wounembaina met 20 punten direct gevolgd door Hermans Egleskalns met 19 punten. NOLIKO Maaseik behoudt de leiding in poule F met het maximum van 9 punten, Izmir heeft 5 punten.

Een uitermate tevreden manager Rene Corstjens vanuit Izmir:” Dit is een schitterend resultaat, onze jonge ploeg heeft schitterende dingen laten zien en geknokt voor elk punt, de winst in de derde set was natuurlijk cruciaal.”

Ook coach Brecht Van Kerckhove was tevreden:”Het is natuurlijk mooi om drie punten te halen in Turkije. Ik ben zeer tevreden dat de spelers de opdrachten altijd zijn blijven uitvoeren en dat dit geloond heeft. Dit is een overwinning van heel de ploeg die deugd doet, eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat je op het juiste moment wat geluk moet hebben en dat was vanavond zo.” NOLIKO Maaseik keert morgen via Dusseldorf terug naar Maaseik waar de ploeg omstreeks 16u verwacht wordt.