De nr1 in de barrages is GREENYARD Maaseik

<p>Foto Bart Vandenbroucke</p>

Zaterdag 5 maart ’22 om 20u30 Knack Roeselare - VC GREENYARD Maaseik 1-3 (19-25 25-21 19-25 23-25) - scouting

De supporters in de Tomabelhal zagen van bij het begin van de wedstrijd twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren. In de eerste helft van deze set toonden de digitale bordjes dan ook regelmatig een gelijke stand. Bij 10-10 gaf GREENYARD Maaseik gas bij en bouwde een voorsprong van 4 punten uit. De Limburgers konden hun voordeel overtuigend vasthouden tot aan het einde van de set: 19-25.

Een heel ander verloop in set 2. KNACK Roeselare nam een vurige start en kwam al snel op een 9-5 voorsprong. GREENYARD Maaseik vocht terug en kwam op gelijke hoogte bij 11-11. Maar de Maaseikenaren zaten niet echt goed in de set en geraakten niet uit de rode cijfers. In money time vond GREENYARD Maaseik een portie nieuwe energie en telde vijf punten op bij de score. Maar deze inhaalbeweging was niet voldoende om het KNACK moeilijk te maken. De thuisploeg maakte de set uit met 25-21.

In set 3 toonde GREENYARD Maaseik opnieuw zijn waarde. Een gretig Maaseik eigende zich meteen de set toe en gaf deze niet meer uit handen. Twee time-outs konden geen oplossingen bieden voor de thuisploeg. 19-25 Setwinst voor GREENYARD Maaseik.

Maaseik had in set 4 nog wat truken in de trukendoos en toverde een 3-9 tevoorschijn op de digitale bordjes. KNACK wilde die 1e plaats echter maar al te graag in West-Vlaanderen houden en knokte hard terug. Af en toe slaagde de thuisploeg er in om de voorsprong van de Limburgers te verkleinen, maar het was nooit voldoende. Maaseik bleef eigenaar van de set en maakte bij 23-25 een einde aan deze veldslag.
Met 1 gewonnen wedstrijd meer, mag GREENYARD Maaseik zich leider noemen na deze laatste speeldag van de reguliere competitie. (CaS)