De eerste is van ons!

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Zaterdag 15 oktober ’22 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik - Caruur Gent 3-2 (25-18 23-25 25-19 16-25 15-8) - scouting

In de openingswedstrijd van seizoen 2022-2023 stond VC GREENYARD Maaseik in de eigen Steengoed Arena recht tegenover de Bekerwinnaar van 2021-2022: CARUUR Volley Gent.

De thuisploeg schoot al snel uit de startblokken. Blijvers en nieuwelingen vulden elkaar goed aan. Dit resulteerde in krachtige aanvallen, killblocks én plezant spel.
CARUUR gunde GREENYARD nog extra punten dankzij enkele opslagmissers.
Bij 23-17 toverde Ferre Reggers een knappe ace uit zijn rechter arm. Zijn volgende opslag ging vervolgens wel ver buiten de lijnen. Gent nam daar een voorbeeld aan en sloeg de opslag ook buiten: 25-18.

In de 2e set nam Hetman de plaats in van Bartos. Maaseik moest meteen flink aan de bak en dringend bijbenen naar 7-7.
Beide ploegen lieten elkaar niet los. De thuisploeg geraakte niet op voorsprong en bleef altijd 1-2 punten achterop hinkelen. Deze trend zette zich verder richting einde van de set. De Gentse machine draaide zuiver.
Maaseik slaagde er nog in om 2 setballen af te wenden. Maar set 2 ging toch naar CARUUR Gent met 23-25

Set 3 startte met opslagmissers langs beide kanten.
VC GREENYARD Maaseik toonde nu krachtiger volleybal dan in de 2e set. Protopsaltis etaleerde zijn kunnen met enkele aces en bouwde zo mee aan het voordeel van de thuisploeg. Die kon uitlopen tot 5 punten voorsprong én dit vasthouden tot aan het einde van de set.
Setwinst voor VC GREENYARD Maaseik met 15-19.

Gent eigende zich set 4 al meteen toe. Maaseik probeerde, maar geraakte niet door het stevige Gentse blok. Tel daarbovenop een te hoog aantal opslagmissers en gesneuvelde aanvallen.
Bij de Oost-Vlamingen zat het allemaal iets beter mee. Ze wonnen deze set dan ook overtuigend met 16-25.

Kapitein Jolan Cox opende set 5 met een spijtige opslag in het net.
Bij 6-2 kwam Maaseik toch weer aan de leiding. Gent knaagde aan die voorsprong en kon even bijkomen tot 7-6.
De Limburgers vlogen verder door naar 12-6. Met een dosis Protopsaltis-power aan de opslag en een stevig Reggers-Fornés-blok verbeterde Maaseik het imago tussen de lijnen met als resultaat 15-8 setwinst. En uiteindelijk 3-2 wedstrijdwinst als eindresultaat. (CaS)