BVL : Nat/Div. NOLIKO Maaseik B (1Div) – Achel (LigaB): 0-3 (19/25, 21/25, 23/25)

Spelers : Bas van den Boorn, Tim Grözer, Ivo Saes, Yvo Janssen, Yves Beesmans, Peter Dirks, Wim Nijsten, Sander Coolen, Sam Vanhoof, Joran Peters, Lib. Yves Winkels ,Lib. Boris van Rossem.

De zesde en de laatste finale voor onze NOLIKO ploegen. Deze keer moeten de heren van eerste divisie het strijdtoneel betreden. Tegenstander is Avoc Achel A, spelende in de Liga B reeks. Avoc  Achel A staat aan de leiding in Liga B, één punt voor Volleybalteam Optima Lendelede. Een heel moeilijke tegenstander dus voor onze jongens. Vanwege dit reeksverschil mogen onze heren elke set beginnen met een voorsprong van 4 punten. Zelfs dan zal dit een zeer uitdagende opdracht worden.

Aan de slag. De eerste aanval van Achel gaat in het net en vervolgens scoort Maaseik. Direct naar 6/0 dus. Enkele moeilijke opslagen van Verschueren brengt Achel snel terug naar 6/4, dan grijpt Maaseik in met een TO. Helpt niet, Verschueren gaat lustig verder en wordt pas gestopt bij 7/6 door een aanval van Beesmans. TTO bij 8/6. Een aanval van Grözer wordt geblokt, maar de opslag van Achel gaat dan in het net 10/8. Een lange, mooie rally eindigt helaas met een netfout tegen ons, 12/10. Moet tussendoor gezegd worden dat er zeer veel volk in de sporthal is, en dat die van Achel de overhand lijken te hebben. De ploeg van Achel komt alleszins gelijk bij 13/13. Beide teams zijn zeer goed in hun verdediging, er worden dus lange rally’s gespeeld, Achel heeft het voordeel bij de tweede TTO, 15/16. Achel kan een klein kloofje slaan, 15/17 en direct de tweede TO voor Maaseik waarbij coach Kris extra instructies geeft. Maaseik probeert, Achel controleert, 18/22. We raken niet meer bij en de eerste setbal met een aanval van Samardzic is goed, 19/25.

Set 2 maken we de eerste punt, maar wordt de tweede bal buiten de antenne gegeven, 5/1. Beide teams gaan weer in gelijke tred op, TTO is bij 8/4. Dan scoort Achel punt na punt. 9/8 is volgens coach Kris het moment om in te grijpen met een eerste TO. De tips lijken te werken, 11/9 en Beesmans aan de opslag, helaas in het net. Maar ook van de Loo bij Achel slaat de opslag in het net. Beperken van de eigen fouten blijft wel degelijk de boodschap. 13/12, Avoc komt terug, Tim slaat een moeilijke opslag en de setup van Achel wordt afgefloten. Achel neemt een TO, 14/12, en hoopt zo Tim uit zijn opslagritme te halen. Noppes, perfecte opslag van Tim, slechte receptie en afgemaakt door Dirks. 15/12. Bij de tweede TTO staat Maaseik 16/13 voor, de kalmte bewaren is nu de boodschap. Janssen slaat op en Vanhoof maakt af. Achel wisselt Engels in voor Verhees, maar Maaseik loopt terug uit, 18/13. Even toch, drie punten op rij voor Achel, 18/16 en tweede TO voor NOLIKO Maaseik. Twee punten voor Achel, dubbele wissel voor Maaseik, Winkels voor Grözer en Nijsten voor Van den Boorn. Achel stoomt door, maar wordt door Vanhoof afgeremd. Moeilijke opslag door Nijsten, simpel terug gebracht en door NOLIKO afgewerkt. 20/19. Achel loopt terug uit, 20/22, we krijgen er geen grip op, en met een blok van van de Loo op een aanval van Dirks heeft Achel een eerste setbal, die ze zelf in het net slaan. Maaseik slaat ook in het net, en 21/25 voor Achel.

Set 3 begint Avoc met Verschueren aan de opslag, snel staat het 4/4. Maaseik wisselt Saes voor Vanhoof, 5/4. Maaseik scoort enkele punten, 8/5 bij de eerste TTO. Een slechte receptie wordt door Kellens afgestraft, 9/7. Een ace van Kellens brengt Achel dichterbij, 10/9, maar dan weer gevolgd door een opslag in het net. Nonchalance maakt zich van sommigen meester. Een opslag in het Net bij Maaseik en een mooie aanval van Achel verkleint de kloof terug tot 1 punt. Wat volgt? Yep, een opslag buiten. Maaseik brengt Achel met een aanval buiten weer gelijk 14/14, waarna Achel direct de volgende punt scoort en NOLIKO Maaseik een eerste TO neemt. Een ace van Achel door een defensief misverstand mij Maaseik, en de TTO, 14/16 met een kleine voorsprong voor Achel. Achel scoort weer en direct de tweede TO voor Maaseik, waarna een blok van van de Loo en Kellens het punt naar Achel haalt, 14/18. Achel wisselt Kellens voor Schouren. Even een onenigheid binnen Avoc, 16/19. Een mooie gerecupereerde bal van Maaseik wordt door Achel buiten geslagen, 18/20. We komen niet dichter, de twee puntenkloof blijft bestaan 20/22, maar met een service in het net van Maaseik, en een blok buiten van Achel blijft het verschil klein. Eerste matchbal van Achel bij 21/24 afgeweerd door een kanonskogel van Grözer en een netfout van Achel wordt het 23/24, gevolg, TO voor Achel.  Vanhoof slaat op en van de Loo maakt de punt en wint de wedstrijd voor Achel, 23/25.

Een mooie wedstrijd en het einde van een zeer lange dag. De Beker van Limburg heeft ons één beker opgeleverd, maar allemaal mooie finales !.

Langs deze weg ook dank aan DV Hasselt, VTI Hasselt en het KLVV, voor de mooie organisatie van de finales !