Bekerdroom spat uiteen

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Zaterdag 17 december ’22 om 20u30 GREENYARD Maaseik - Knack Roeselare 1-3 (12-25 25-23 17-25 18-25) - scouting

De wedstrijd tegen Knack Roeselare startte niet zoals gehoopt voor Greenyard Maaseik. De thuisploeg kreeg meteen al een achterstand van 5 punten te slikken.
En er leek ook niet meteen verbetering in te komen.
Bij 1-9 laste coach Bertini al een tweede time-out in. Aloisi nam ook meteen de positie in van setter en ook de nieuwe aanwinst Robin Bagdady kreeg bij 1-12 zijn eerste speelminuten.
Vervolgens was het toch aan de Limburgers om enkele punten goed te maken.
Maar het kwaad was al geschied. Set 1 ging overtuigend naar Knack Roeselare met 12-25.

Het goede nieuws was wel dat Martin Perin opnieuw op het strijdtoneel verscheen.

In de tweede set lukte het Maaseik om meer weerstand te bieden.
Met 2 stevige killblocks knalde Protopsaltis de 7-5 op het scorebord. De motor was warmgedraaid bij de thuisploeg. Greenyard Maaseik kon de voorsprong verder vergroten naar 13-9. Jolan Cox bracht met een ferme ace de score op 16-11.
Richting het einde van de set werd het zeer warm in de Steengoed Arena. Roeselare kon de voorsprong van Maaseik verkleinen tot op 1 punt bij 23-22.
De thuisploeg wist toch de 2e matchbal te verzilveren en haalde de set binnen met 25-23.

Alvorens de 3e set echt was gestart, stond er al een 0-1 op het scorebord als gevolg van een rode kaart voor Bertini. Knack kon dat voordeel verder aandikken naar 4-7.
Het geluk én scorebord was aan blauwe zijde: 10-18. Maaseik geraakte niet meer in opperste staat en verloor set 3 met 18-23 en daarmee ook het ticket naar de finale van de Beker van België.

Knack Roeselare vatte de 4e set aan met uitgebreide wissels vanuit de huppelhoek.
Beide ploegen bleven elkaar dicht op de hielen zitten.
Op koers naar het einde van de set waren het toch opnieuw de West-Vlamingen die een kloof uitbouwden van 6 punten bij 15-21. Een voordeel dat resulteerde in setwinst met 18-25. (CaS)