Amigos Zoersel kan geen vuist maken tegen een verrassend NOLIKO Maaseik

<p>Foto Patrick Martens</p>

Zaterdag 25 november 2017 om 19u00 NOLIKO Maaseik - Amigos Van Pelt Zoersel 3-0 (25-15 25-21 25-13) - scouting

De vervroegde wedstrijd had alles te maken met het bezoek van Sinterklaas: het aantal jeugdige supporters was dan ook opvallend hoog. Op papier een gemakkelijke wedstrijd bij de start van een overvolle wedstrijd maand die december zal worden.

Set 1: Vlotte start van NOLIKO waar coach Banks kapitein Maan en middenman Mijatovic op de bank liet. Via 9-5 was een eerste duidelijke kloof al snel gemaakt. De 2de T.T.O. (16-10) gaf al een verschil van zes punten tussen beide ploegen waardoor Sebastian Gevert als opposite Jolan Cox mocht komen vervangen. Blankenau scoorde met een ace op de service, Gevert mepte binnen en Zoersel keek tegen een kloof van tien punten (21-11) aan. Bij Zoersel wist Hofmans nog even te scoren, terwijl Tammemaa de set afrondde (25-15).

Set 2: Een betere start voor de Antwerpenaren in de tweede set die met 0-2 begonnen maar al vlug werden bijgebeend en voorbijgestoken mits een loeiharde service van Gevert. Jelte Maan verving ploegmaat Bruno met succes en bij de eerste time-out stond 8-6 op het scorebord. Toch bleef Zoersel aanklampen en steeg het spelniveau van de Amigos zeer duidelijk. Zodat coach Banks bij 19-18 zelfs een time-out aanvroeg. Timo Tammemaa zorgde voor se setbal en serveerde meteen met een listig plaatsertje uit: 25-21.

Set 3: Met twee aanvallen en een blok op rij zorgde Gevert voor de eerste uithaal; Maan maakte er 4-0 van. Coach Hoeyberghs (Zoersel) vroeg al dadelijk een onderbreking en die rendeerde met vier punten (4-4). Dat rendement duurde maar eventjes want de eerste T.T.O. kwam er bij 8-5. NOLIKO Maaseik was duidelijk vertrokken en produceerde zware services en stevig aanvalswerk aan de lopende band (16-09). Coach Banks bracht voor de eerste maal Berre Peeters op het veld. En die bracht Maaseik de setbal met zijn service. Jelte Maan blokte de wedstrijd uit: 25-13.

NOLIKO Maaseik: Cox, Tammemaa, Dronkers, Blankenau, Bruno, Rychlicki, Sighinolfi.
Kwamen in: Gevert, Maan, Van Heyste, Peeters.

Amigos Zoersel: Van Dam, Appels, Colson, Devriese, Hofmans, M. Blondeel.
Kwamen in: De Bont, Vleugels, Van Hoeck, R. Blondeel.