3e keer, goede keer voor GREENYARD Maaseik

<p>Foto Patrick Martens</p>

Woensdag 16 oktober 2019 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik - VBC Waremme: 3-0 (25-18 25-16 25-21) - scouting

De eerste wedstrijd van het seizoen (laten we de super-cup even terzijde). Met een hertimmers GREENYARD Maaseik maar ook een herbouwd Waremme. Maaseik mocht onmiddellijk nieuwkomers Kindt, Semeniuk en Nielsen opstellen.

Set 1: Een erg vlotte aanvang van de wedstrijd, met een erg aktieve Rasmus Nielsen(service) en Lou Kindt brachten GREENYARD naar 18-10. Andri Aganits maakte een mooi debuut maar aan Waalse zijde was Guillaume Dussart erg doeltreffend. Waremme kwam terug tot 20-16 en coach Joel Banks greep in met een break. Semeniuk scoorde, Nielsen (alweer) blokte af en de eerste setwinst leek binnen: 23-17. Een mooie service van Semeniuk zorgde voor setbal en Lou Kindt haalde de eerste set ninnen: 25-18.

Set 2: Weer een stevige start van GREENYARD met 10-07 op het scorebord. Een goed verdedigend GREENYARD bleef de voorsprong behouden (15-11). Een moeilijke VAR-beslissing zorgde voor enige commotie maar Jelte Maan zorgde maakte twee mooie punten op rij: 18-13. Een ace van Zimmermann bracht GREENYARD een stap verder naar de tweede setwinst maar Waremme bleeg agressief doorknokken. En daar was plots reus Yirii Semeniuk: een loeier van jewelste en een schitterend middenblok: GREENYARD op rozen bij 23-16. Lou Kindt zorgde met een mooie plaatsbal voor de setbal, Simon Peeters sloeg naar setwinst: 25-16.

Set 3: Alweer een vlotte start van Maaseik met een alerte Aganits: 7-3. Robert Wojcik speelde een voorname rol naar een 11-7 stand, Abinet ward afgeblokt en Yurii Semeniuk werkte ongestoord af. Kapitein Jelte Maan scoorde zoals vanouds via de pipe maar Waremme bleef aanklampen tot 16-15. Voldoende voor een time-out bij GREENYARD. Robert Wojcik blokte naar 18-15 en Maan lokte het volgende punt met een legbal uit. Bij 19-15 moest coach Sacha Koulberg ingrijpen met een break. Maar Wojcik bleef in zeer goede vorm en haalde GREENYARD naar 21-18. Robert Wojcik sloeg de matchbal binnen, Abinet zorgde voor een rustpuntje maar Andri Aganits sloot het spel af: 25-21 en 3-0.

GREENYARD Maaseik: Kindt, Maan, Dronkers, Nielsen, Aganits, Semeniuk, Zimmermann
Kamen in: Peeters, Folguera, Wojcik

VBC Waremme: Czyrniansky, Farchamps, Zuidberg, Perin, Dussart, Malisse, Abinet.
Kwamen in: Laenen, Lallemand