1e volle buit voor VC GREENYARD Maaseik

<p>Foto Patrick Martens</p>

Zaterdag 16 maart ’19 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik - Par-ky Menen: 3-1 (29-31 25-20 25-20 25-18) - scouting

Onze eerste wedstrijd in de PO Final-4r. De vorige confrontatie eindigde op een vlotte 3-0 zege, met de randbemerking dat de Menenaars toen in een dipje zaten na het slechte sponsornieuws.

Ze hebben zich nadien duidelijk hersteld en kondigen zich weer duidelijk aan als een te duchten tegenstander.

Set 1: Veel opslagmissers bij het begin van de wedstrijd maar toch al een kleine voorsprong voor Greenyard (6-4) via Tammemaa en Cox. De twee punten kloof bleef behouden maar een ace van Grozdanov zorgde voor 13-9.

Een uitstekende Blankenau omzeilde alle blokkages van Par-ky en de drie punten voorsprong bleven op het bord. Menen naderde tot 2 punten maar Jelte Maan zorgde voor 23-20.

Vereecke bracht Menen terug en coach Banks vroeg een time-out aan bij 23-22. Sinnesael blokte Tammemaa af, Maan sloeg keihard binnen en Devries maakte gelijk (24-24).

Twee opslagmisser (Sinnesael en Maan) maar Cox zorgde voor een derde setbal. Er volgde een lawine aan servicemissers (28-28) tot Devries met een ace Menen een setbal serveerde. En daarop onmiddellijk buiten mepte. Vereecke blokte Cox af en setwinst voor Menen (31-29).

Set 2: Gelijkopgaand in de tweede set (6-6) maar Devries sloeg een eerste kloof (6-8). Dat werd snel weggewerkt (9-9) en de beide ploegen bleven aan mekaar gewaagd (16-16). Via Cox en Blankenau (blok) kon Greenyard uitlopen tot 19-16. Cox bracht 24-19 op het bord, Vereecke miste zijn service en 25-20.

Set 3: Een merkbare betere start ditmaal bij Greenyard. Bij 8-4 mocht coach Peris van Par-ky een eerste time-out aanvragen. Het mocht niet baten: Maaseik liep uit naar 13-7 en er volgde een tweede onderbreking bij Menen. bij Greenyard bleef de voorsprong behouden (19-13) en stevende naar een tweede setwinst na een service misser van Sennesael: 25-20.

Set 4: Greenyard startte furieus maar Menen bleef aanklampen (7-7). Cox en Grozdanov zorgden opnieuw voor een 4-puntenkloof (14-10). De veer leek gebroken bij de Menenaars want er bleef constant een verschil van 5 punten op het scorebord (20-15). Een loeiharde service van Cox, geslaagde aanvallen van Baetens en Cox en een foute service van Maddens zorgden voor de eindstand: 25-18 en 3-1.

GREENYARD MAASEIK: Jolan Cox, Timo Tammemaa, Jelte Maan, Just Dronkers, Jay Blankenau, Seppe Baetens, Aleks Grozdanov
Kwamen in: Peeters, Van Heyste

Par-ky Menen: Eldin Demirovic, Jelle Sinnesael, Lowie Stuer, Anshel Ver Eecke, Jente De Vries, Wannes De Beul, Xavi Folguera
Kwamen in: Vandecaveye, Maddens, Andriessen, Bille